2011. november 26., szombat

Tanulság

Tegnap kipróbáltam az üveggyurmát. Nos... Nagyon ígéretesnek hangzott, nagyon szép képek voltak kész termékekről. Srácok .. ha új, általatok nem használt és főleg drága terméket vesztek mielőtt kipróbáljátok:
  • A) nézzetek tutorial(oka)t  - és (velem ellentétben) nézzétek is végig őket :D
  • B)kérdezzétek meg olyan ismerőseiteket, akik dolgoztak már ezzel a termékkel.
Mivel nekem nem állt rendelkezésemre az A) verzió a B)-re hagyatkoztam. Nos. Tényleg végig kellett volna nézni. A videón szép virágokat csinálnak a kedves arcú japán hölgyek és megmutatják, hogyan kell igazán vékony szirmokat készíteni. (Ez az információ később nagyon jól jött). Mivel láttam mögöttük sok másmilyen tárgyat és nagyjából hasonló mozdulatokkal formáztak, mint egy polymer clay virág esetében, úgy gondoltam minek húzzam ezzel az időt, a szokott formázás itt is beválik. Tévedtem.
A gyurma első ránézésre igazán nagyon hasonlít a polymer clayre, még az első tapintásra, összegyúrásra is. Aztán.. nos hát körülbelül olyan lesz, mint a blue-tech és úgy is lehet formázni :S azzal a különbséggel, hogy idővel elkezd kérgesedni és ezután törni.
Rá kellett jönnöm, hogy egyáltalán nem tudok mit kezdeni az eddigi gyurmáról megszerzett tudásommal és ekkor elsőre pánikba estem, majd - mivel ez egy levegőn száradó gyurma - villámgyorsan alufóliába vágtam és száz rétegben összecsomagoltam az általam előzetesen kimért gyurma 90%-át, hogy megmentsem a nem éppen olcsó kis jószágot a pusztulástól. :) 
Öröm az ürömben (a pocsékolás elkerülése mellett), hogy ezzel viszont tényleg iszonyú szép szirmokat lehet készíteni, ami nekem eddig polymer clay-jel annyira nem ment, úgyhogy készítettem egy üvegközepű barack színű virágos brosst, szerintem elég szép lett, ami megmentette a napomat, és a hitemet is az üveggyurmában. :)

Képek a brossról hamarosan. :) Amennyiben tetszést arat, más színekben is készül belőle. 

1 megjegyzés: